Yeeey :)

2012-11-10 ♡ 19:51:00
 
Vad tycks? Själv blev jag väldigt nöjd med den nya designen :D Stilren design, så om jag vill byta header igen, så måste jag inte ändra alla färger i själva designen! Säg jättegärna vad DU tycker om den, gärna kritik ;) 

Postat av: emilia

Superduper snygg :D

Svar: Tack :*
baraanna.blogg.se

2012-11-10 ♡ 19:51:00

URL: http://pichaa.blogg.se
Postat av: Amanda

Coolt!! Snygg ny design!!

Svar: Tack :*
baraanna.blogg.se

2012-11-10 ♡ 19:51:00
Postat av: Alma

Den var jättefin! :)

Svar: Tack^^
baraanna.blogg.se

2012-11-10 ♡ 19:51:00

URL: http://sundqvistalma.blogg.se
Postat av: Moa

Hur gjorde du med den transparenta headern?
Jag och min kompis har försökt att fixa det men det funkar inte. Vi har provat massor av gratis program på internet, men det funkar inte. Vi har till och med prövat att göra en så som alla ''andra'' brukar göra, alltså i photoshop, men det funkar fortfarande inte. Vi har läst alla instruktioner och är helt säker på att vi gör rätt, men headerna blir ändå helt vit. Det blir ingen header alls, har du någon idée eller något tips?
Det funkar alltså inte för oss över huvud taget !

Svar: Hej! Så hände det mig innan också!! Men sen läste jag lite på internet och kom fram till detta:
När ni har gjort headern, så måste ni ju ha en transparent bakgrund från början, transparens visas som vita/gråa rutor i photoshop. Sedan tror jag att ni har sparat headern i fel format, nej så heter det inte... I alla fall så kan det vara att ni har sparat bilden som .jpg fil. .jpg stödjer inte transparens, dvs allt som är transparent blir vitt. Prova att spara bilden som .png istället! Om det inte funkar kan du säga till :)

Kram<3
baraanna.blogg.se

2012-11-10 ♡ 19:51:00

URL: http://moooooaa.blogg.se
Postat av: Moa

Vi gjorde det och jag fattar vad du menar. Men det blev sådana där vita och grå rutor på bilden. Och när vi provade i photoshop så såg man till och med bakgrunden bakom bilden så vi sparade den allt i rätt format. Det står ju så här att denna är för transparent bakrund, vet inte riktigt vad det stod just nu men det funkar ändå inte.

2012-11-10 ♡ 19:51:00

URL: http://moooooaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

Hemsida/Blogg

Kommentar

Trackback