Rawr!

2012-11-16 ♡ 15:49:00
Tror jag ska börja lägga up sånna här inspirationsbilder nu :) Ha det bäst!!
bild från we♥it

Postat av: Fanny

sv: Tack så mycket!!

För att få suddig bakgrund så ska du försöka ha så lågt bländartal som möjligt. Det får du genom att gå in i a-läget eller till m-läget på kameran och dra ner bländaren till ett så lågt tal som möjligt. I a-läget ställer du in bländaren manuellt och slutartiden ställer in sig automatiskt och i m-läget måste du ställa in slutartiden själv också. Du kan säkert läsa mer om det här instruktionsboken som kom till kameran, om du inte redan visste allt det här förstås.

Olika objektiv har olika lägsta bländartal. Det objektivet jag använder till min canon kamera har ett lägsta bländartal på 1.4 vilket är ganska lågt. Jag har ingen riktig koll på nikon objektiv eftersom jag själv använder canon, men objektivet som kommer till kameran brukar inte vara så bra och dem brukar ha ganska så höga lägsta bländartal. Så är det det objektivet du använder kan du nog få bättre resultat genom att köpa ett lite bättre objektiv. Jag tror att det finns ett nikon objektiv som heter typ nikkor 50mm 1.8, där är den lägsta bländaren 1.8 och använder du det bländartalet kommer du definitivt få suddig bakgrund. Jag tror inte det objektivet är särskilt dyrt heller så om du ska köpa ett nytt objektiv, så tror jag nog att det är bra att börja med. Mitt första objektiv som jag köpte var ett canon 50mm 1.8 och det var jag jättenöjd med. Jag skulle tro att båda dem här objektiven nästan är identiska, men som sagt har jag ingen riktig koll på nikon så du borde kanske kolla upp lite mer först om du nu är sugen på ett nytt.

Hoppas det inte blev allt för krångligt, om det är något du undrar över kan du bara fråga igen!

Svar: Tack så jättemycket!! Ska prova det<3
baraanna.blogg.se

2012-11-16 ♡ 15:49:00

URL: http://fannylehmann.blogg.se
Postat av: sarah

fin blogg vill du göra bloglovin byte?<3

Svar: Gärna! Följer dig nu :)
baraanna.blogg.se

2012-11-16 ♡ 15:49:00

URL: http://naomi.webblogg.se
Postat av: sarah

har gjort det blev 9<3

Svar: Tack :*
baraanna.blogg.se

2012-11-16 ♡ 15:49:00

URL: http://naomi.webblogg.se
Postat av: sarah

vsg<3
Jag har en likadan tröja som du har på första bilden på din header, den gula<3
från lindex den är super fin<3

Svar: Ja tycker jag med<3
baraanna.blogg.se

2012-11-16 ♡ 15:49:00

URL: http://naomi.webblogg.se
Postat av: sarah

hahaha ok, allt bra?<3

Svar: Jao ;)
baraanna.blogg.se

2012-11-16 ♡ 15:49:00

URL: http://naomi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

Hemsida/Blogg

Kommentar

Trackback